środa, 21 marca 2012

Thema 4WD

Lancia wprowadza w modelu Thema nowy napęd na wszystkie koła, który umożliwia kontrolowanie pojazdu nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach z zachowaniem całkowitego bezpieczeństwa. Nowa wersja będzie dostępna od jesieni wraz z pakietami wyposażenia Platinum i Executive. 

Układ napędu na wszystkie koła zainstalowany w modelu Lancia Thema automatycznie dezaktywuje napęd na wszystkie koła, ilekroć zaistnieje taka konieczność, nie wymagając interwencji kierowcy, w celu przeniesienia całego momentu obrotowego na oś tylną. Zwiększa to oszczędność paliwa, gwarantując zarazem wyjątkowe osiągi i panowanie nad pojazdem typowe dla napędu na tylne koła. 

Ponadto układ napędu na wszystkie koła włącza się automatycznie, po wykryciu śliskiej nawierzchni lub kiedy czujniki wycieraczek wykryją deszcz lub śnieg, w celu zoptymalizowania jazdy na nawierzchniach o słabej przyczepności.

Technicznie zaawansowany i w pełni zautomatyzowany układ napędu na wszystkie koła Lancii Themy został również zaprojektowany tak, aby zmniejszać zużycie paliwa nawet o 5% w porównaniu z niezmiennymi napędami na wszystkie koła. 

W celu zapewnienia dodatkowego bezpieczeństwa bez względu na warunki pogodowe, Lancia Thema V6 z napędem na wszystkie koła, została również wyposażona w specjalne obręcze o średnicy 19 cali z wysoce wydajnymi oponami P235/55R19 na wszystkie pory roku.

Układ napędu na wszystkie koła Lancii Themy jest połączony z silnikiem benzynowym 3.6 V6 Pentastar grupy Chrysler o mocy 286 KM. Ta jednostka napędowa została w całości wykonana z aluminium i zaprojektowana tak, aby gwarantowała sprawność objętościową i optymalne spalanie przy każdym obciążeniu i przy każdej prędkości. 

Efektem jest wyjątkowo płaski przebieg krzywej momentu obrotowego, wysoki poziom mocy j i niebywały komfort jazdy w każdych warunkach.

Silnik V-6 Pentastar jest połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów opracowaną przez firmę ZF, która cechuje się bardzo szybką i płynną zmianą biegów, dzięki dużemu całkowitemu zakresowi przełożenia o wartości 7,3, krótkiemu skokowi dźwigni zmiany biegów wynoszącemu mniej niż 1,5 i krótkiemu czasowi zmiany biegów o wartości nie przekraczającej 200 milisekund.

Wreszcie nie ma mechanicznego połączenia pomiędzy dźwignią zmiany biegów a samą skrzynią biegów, a zadane położenie jest przenoszone elektronicznie bez udziału kierowcy.

Na uznanie zasługują atrakcyjne właściwości modelu Lancia Thema, nowa idea technologicznej perfekcji „ubrana" we włoską elegancję i kunszt. Klient może wybrać spośród wielu urządzeń wchodzących w skład wyposażenia dodatkowego Lineaccessori, oferowanego w modelu flagowym Lancii. 

Zachowując swoje wszystkie właściwości techniczne, stylistyczne i mechaniczne, Lancia Thema może być dostosowana do indywidualnych potrzeb za pomocą kilku zaawansowanych produktów, wśród których znajdują się 18-calowe i 20-calowe obręcze kół i trzy osłony chłodnicy oferowane w różnych kolorach i z różnym wykończeniem. Thema to jedyny samochód w swoim segmencie w Europie, który oferuje tę opcję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz