piątek, 11 maja 2012

Senna byłby dumny...


Nowa Honda NSX ma się pojawić w ciągu trzech lat. W opracowaniu pierwszej generacji auta czynny udział (acz niewielki) brał Ayrton Senna. Teraz, kiedy go zabrakło, Honda sięga po nowy design i technologie.
Pojazd ma lekką konstrukcję, centralnie montowany silnik V-6 i wykorzystuje szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, takich jak np. innowacyjny układ napędowy Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive).

Podczas gdy większość super samochodów generuje niesamowite osiągi dzięki wykorzystaniu ogromnych jednostek napędowych, nowa koncepcyjna Honda NSX zawdzięcza swoje rajdowe parametry niezwykle korzystnemu stosunkowi mocy silnika do masy.

Dzięki wykorzystaniu napędu z dwiema jednostkami elektrycznymi i systemem zwrotnej kontroli momentu napędowego, nowy hybrydowy układ napędowy 4WD może swobodnie modyfikować moment obrotowy dla kół osi przedniej podczas pokonywania zakrętów. Oprócz poprawiającego charakterystykę prowadzenia systemu Sport Hybrid SH-AWD, pojazd wyposażono w silnik VTEC V-6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwusprzęgłową przekładnię z wbudowaną jednostką elektryczną. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz