czwartek, 22 sierpnia 2013

Kontrapunkt - Renault Modus

Ta fura jest bliska memu sercu i dlatego rozpiszę się trochę. Modusa kupiłem w 2009 roku. Miał wtedy prawie 4 lata. Dlaczego go kupiłem? Bo znalezienie czegoś sensownego graniczyło z cudem. Chciałem krajowy, bezwypadkowy samochód z klimą. Zmęczony poszukiwaniem stwierdziłem, że biorę go.
Jest podobny do przewróconej przez kibiców piłkarskich budki telefonicznej ale co z tego. Okazało się że to bardzo duże auto. Niestety za wielkością idzie też ciężar. Ale o tym za chwilę. Skąd się wziął Modus? Z Clio. Żeby było ciekawiej to jest na rynku auto, które jest Modusem ale ma inny znaczek. To Nissan Note. I to właśnie on „zabił” na polskim rynku śmieszne Renault. Note to dokładnie to samo co Modus z ogłoszenia a dokładnie Grand Modus czyli wersja przedłużona. Tak jak w przypadki Scenica czy Espace. Note był lepiej dopasowany do żywotnych potrzeb polskiego narodu. Ale Modus bywa fajniejszy. Można trafić ciekawe wersje ze szklanym dachem, silnikiem 1.6, automatyczną skrzynią biegów i skórzaną tapicerką. Ten z ogłoszenia jest …… poprawny. Silnik ma dychawiczny, wyposażenie przeciętne ale nie jest zły. Ale szukałbym samochodu co najmniej z silnikiem 1.4 16V o mocy 98KM, który i tak zapewnia tylko przeciętne osiągi. Dlaczego tak się dzieje? Modus jest samochodem bardzo bezpiecznym. Polecam poszukanie w internecie materiału zrealizowanego do brytyjskiego programu Fifth Gear. Możemy tam zobaczyć czołowe zderzenie z przesunięciem, Modusa z Volvo 940. Wynik zaskoczy niejednego z was a zaryzykuję, że większość. Co ciekawe ciężar i bezpieczeństwo Modusa wynika też z tego, że jego konstrukcja miała być wykorzystana do zbudowania wersji hybrydowej i stąd warstwowa podłoga. Szukając Modusa warto też wybierać wersje z przesuwaną tylną kanapą. Podnosi to w sposób zasadniczy funkcjonalność tego auta. Kanapę można też złożyć do pozwala umieścić w bagażniku pralkę, zmywarkę i inne przedmioty wielkogabarytowe. Podsumuję w ten sposób. Jeśli szukacie Clio to wybierzcie Modusa. W większości wypadków będzie to lepsze rozwiązanie.

Damian Śmigielski
Modus u nas - tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz