środa, 14 maja 2014

Kontrapunkt: Ford Focus RS

Focus RS. Nic dodać, nic ująć. Genialne auto, które się świetnie prowadzi.
Do tego mocnym i bardzo dobry silnik. No właśnie – Ford chwali się swoją turbodoładowaną pięciogarówką, a wszyscy się tym motorem zachwycają, że taki elastyczny, że super i że w ogóle och i ach. Tyle, że ten silnik jest zupełnie niefordowy. To sięgająca jeszcze lat ’80 konstrukcja Volvo. Debiutowała w 1990 r. w modelu 960 jako rzędowa sześciocylindrówka, tzw. "whiteblock". Silnik miał konstrukcję modułową, z czasem trafił do kolejnych aut w różnych konfiguracjach – do 850 jako 5-cylindrówka, a w V40 miał 4 gary. Z czasem pojawiły się też turbodoładowane wersje, ze słynną T5 na czele. Pamiętacie? To spójrzcie jeszcze raz na silnik Forda Focusa RS i na poczciwą 850 T5.

Tekst: Michał Trzcionkowski

RS u nas - tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz