wtorek, 14 października 2014

TANIOŚĆ - Dwa Dwieście Pięć po Dziewięćset. 900 PLN

Dochodzą nas słuchy, że te budżetowe wybory cieszą się u was szczególnym powodzeniem. Co cieszy. Mamy oczywiście świadomość poruszania się po absolutnym dnie samochodowego rynku, ale naszym celem jest odnajdywanie samochodów, które zapewnią wam odrobinę stylu i zadowolenia a nie tylko transportowe minimum.

"205" wydaje się doskonałym materiałem na budżetowe toczydełko z odrobiną szaleństwa w oku. Poza legendarnym stylem, ten Peugeot ma również praktyczne pięciodrzwiowe nadwozie, które akurat nam zdaje się ciekawsze od wersji trzydrzwiowej. W niej tylny słupek jest trochę zbyt ciężki w stosunku do reszty nadwozia. Z drugiej strony, przy tej cenie to chyba nie ma większego znaczenia.
205 to wspaniale praktyczny wozik. Ma dużo wygodnego miejsca w kabinie i naprawdę spory bagażnik. Mimo upływu lat, niełatwo jest dzisiaj znaleźć równie pojemne i zwinne auto. Peuegeot to również synonim świetnego prowadzenia. O ile tylko zawieszenie jest w porządku, tym wozem można płynąć po prostej i przycierać klamkami asfalt w zakrętach. Prawdziwy Francuz.
Udana jest też stylizacja tablicy rozdzielczej. Takie deski Peugeot zakładał jeszcze w modelach 305 pamiętających jeszcze lata 70. Pod maską tylko niespełna litrowy silnik, ale wierzcie na słowo, że to w tym autku spokojnie wystarcza do jazdy. Nawet autostradowej. Spalania na poziomie 4,5 do 6,5. Skromnie.
Link do aukcji 205 - tutaj.

Gdybyście jednak woleli wersję z dieslem, to niemal w tych samych pieniądzach można też takiego mieć. No, trzeba będzie wymienić szybę przednią (pewnie z 500 złotych). Ale pamiętać trzeba, że w 205 montowano silnik o pojemności 1,8 znany z długowieczności. W odpowiedniku Peugeot, modelu AX Citroena pojawiały się silniki 1.4 diesla, może ten pali od nich nieco więcej, ale sprawność ma też inną. Pod rozwagę.
Link do diesla - tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz