piątek, 30 stycznia 2015

Topowy model Xantii. 16 000PLN

Citroen i wysoka cena to coś co nie mieści się w głowie normalnego Kowalskiego poszukującego samochodu. Na szczęście tacy raczej nie czytają "Wyszukanych" więc możemy sobie spokojnie powiedzieć, że mamy do czynienia z nadzwyczaj wyjątkową wersją modelu Xantia i naprawdę nie ma znaczenia, że tyle kosztuje, bo znalezienie Activy graniczy z cudem.

 Może nieszczęściem tego auta jest to, że niespecjalnie daje się ją odróżnić od zwykłego diesla. A przecież Activa to technologiczny pokaz siły Citroena. Z grubsza chodzi tu o skomplikowane zawieszenie, którego sterowanie sprawia, że auto jedzie w każdym zakręcie płasko. On się po prostu nie przechyla.
Inna sprawa, czy ktoś byłby w stanie zapłacić co najmniej dwa razy tyle za Activę co za inną ładną Xantię, ale chyba nie ma tutaj takiego (takiej) co nie chciałby (chciałaby) mieć w swoim garażu czegoś wyjątkowego. A taka Activa jest. Oprócz ceny jej wadą, dość oczywistą, jest też skłonność do szybkiego zjadania opon. Chyba, że ktoś z natury wolno jeździ. Ale wtedy nie dowie się o co w tym modelu chodzi.
Activa w ogłoszeniu - tutaj.

7 komentarzy:

  1. Nie każdy konfigurując auto decyduje się na skórę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. No niby tak dlatego zawsze można alcantare zamówić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kurde, jeździłem taką testową, tylko z kremowymi skórami. Faktycznie bajka, Trasa z Gdyni do Warszawy nocą starą siódemką zrobiła na mnie wrażenie, w drugą stronę jechałem Volvo S80 które w porównaiu do Xantii zachowywało się jak wóz drabiniasty.

    OdpowiedzUsuń
  4. BTW, bo nie wiem, czy to zawieszenie było montowane również w innych cytrynach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. raczej nie. mało tego, coś mi świta, że Lotus brał udział przy badaniach tej zawiechy, ale nie jestem pewien. generalnie koncept był świetny, ale okazało się, że Citroen przecenił swoich osbiorców. ludzie nie byli gotowi na takie prowadzenie. i wciąż nie są ;)

      Usuń
  5. Ten konkretny rodzaj zawieszenia był tylko w Activie, za to "prostszy" Hydroactive był w "zwykłych" Xantiach a zaczął się od Xm-ów, oczywiście ewoluował i trafil do C5. Co do tapicerki - chyba wszystkie Activy jakie widziałem niezależnie od koloru nadwozia, typu silnika czy nawet rocznika (tzn również Activa w Xantii I) miały identyczną tapicerkę

    OdpowiedzUsuń