Gramy z Orkiestrą

wtorek, 15 września 2015

TANIOŚĆ. Bardzo udany następca R4. 1 100PLN

Kiedy Renault pokazywało ten samochód, publika stała z rozdziawioną paszczą i nie mogła uwierzyć, że to wszystko prawda. Polska publika również nie mogła uwierzyć, że prototyp polskiego samochodu Beskid, który od kilku lat przygotowywano do produkcji, w końcu zmaterializował się we Francji. Dopatrywano się kradzieży myśli technicznej. Czy tak było, jeszcze nie wiemy. Na pewno warto Twingo poznać.

Postawione obok swojej ówczesnej konkurencji, małe Renault aż tryska świeżością i energią. Jest nietypowe, bardzo komfortowe i przede wszystkim niewiarygodnie wręcz przestrzenne. Szef projektu Beskida, profesor Nawrot zwracał co prawda uwagę na ogromną przednią szybę i argumentował, że w naszych warunkach klimatycznych i przy zastosowaniu dmuchawy z Malucha, będą problemy z jej odparowaniem. Renault dało większą dmuchawę i problem zniknął. Twingo to świetny mały samochód. Do miasta i w trasę. Polecam.

Twingo w ogłoszeniu - tutaj.

6 komentarzy:

  1. Świetny samochód, i ta regulowana tylna kanapa )

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. wydaje mi się, że odnośnie tej domniemanej kradzieży, bardziej "nigdy się nie dowiemy" niż "jeszcze nie wiemy"

    OdpowiedzUsuń
  4. a czy nie wcześniej był fordowski Ghia Pockar ? kto od kogo i kto komu co, pozostanie tajemnicą.

    OdpowiedzUsuń
  5. nie należy lekceważyć talentu ówczesnego projektanta Renault, Patricka LeQuement. myślę, że wówczas nie tylko w Polsce kombinowano z takim jajkiem, akurat Francuzi to wdrożyli a my nie.

    OdpowiedzUsuń