Zgodnie z ostatnimi deklaracjami wiceprezesa wykonawczego CCC Information Systems, wygłoszonymi podczas przemówienia inauguracyjnego na konferencji URG, przemysł kolizyjny w coraz większym stopniu zaopatruje się w części z rynku wtórnego. CCC Information Systems jest wiodącą w branży firmą zajmującą się systemami informacyjnymi, która dostarcza informacje o roszczeniach samochodowych, usługi przetwarzania, oprogramowanie do zarządzania roszczeniami i wiele innych zaawansowanych technologicznie rozwiązań warsztatom samochodowym, ubezpieczycielom i dostawcom części. Trend ten jest wyraźnym znakiem zaufania konsumentów do części zamiennych i ich znacznie bardziej przystępnych cen. Dickens stwierdził, że z roku na rok odnotowuje się 5,5% wzrost sprzedaży części na rynku wtórnym w branży napraw kolizyjnych. Części OEM (Original Equipment Manufacturer) straciły w ciągu roku około 5% udziału w rynku. Inna alternatywa, części pochodzące z recyklingu, utrzymała się w tym roku na stałym poziomie. Dickens zauważył również, że tendencje te mogą mieć związek ze starzeniem się floty samochodowej. Niezależnie od dużego wzrostu sprzedaży nowych samochodów w ciągu ostatnich kilku lat, przed i w czasie wielkiej recesji odnotowano lata spowolnionego wzrostu sprzedaży nowych samochodów. Starzejąca się flota samochodowa oznacza, że wielu właścicieli samochodów woli tańszą alternatywę, a ponieważ powszechne postrzeganie części zamiennych na rynku wtórnym poprawiło się, sklepy i specjaliści od napraw samochodowych nie mają problemu z polecaniem tej alternatywy swoim klientom. [Related Post: Czy nowe samochody są zbyt drogie dla przeciętnego Amerykanina?] Milenialsi... Inne trendy zauważone podczas przemówienia inauguracyjnego pana Dickensa na konferencji URG to długoterminowy spadek liczby sprzedanych pojazdów i krótkoterminowy wzrost liczby przejechanych kilometrów. Długoterminowy spadek liczby sprzedanych pojazdów można ostatecznie przypisać jednemu pokoleniu. Milenialsi (osoby obecnie w wieku 18-32 lat) są mniej skłonni do zakupu nowego pojazdu ze względu na recesję, bezrobocie, niedostateczne zatrudnienie oraz napływ młodych ludzi przenoszących się do gęsto zaludnionych obszarów miejskich, gdzie dostępne są alternatywne formy transportu. Na przykład, usługi wspólnego użytkowania pojazdów, takie jak Zipcar, mogą spowodować spadek sprzedaży nowych pojazdów o około 500 000 sztuk. Z drugiej strony, wzrost liczby przejechanych kilometrów w krótkim okresie jest dobrym znakiem dla przemysłu motoryzacyjnego. [Related Post: Liczby dotyczące przemysłu motoryzacyjnego] By: Juan Cuellar Źródła obrazów: http://ow.ly/xG08H | http://ow.ly/xG18W