Przemysł samochodowy jest brzęczenie z politycznych przechwałek i snipes jak wieści wychodzi, że Toyota planuje przenieść ich administracyjnych, sprzedaży i marketingu siedziby z Torrance, California do Plano, Texas. Ruch jest prawie na pewno duża wygrana dla Teksasu i duża strata dla Kalifornii, jak traci około 5,000 dobrych miejsc pracy do stanu znanego z łagodnych ulg podatkowych i mniej przepisów na biznes. Z czysto biznesowego punktu widzenia ruch Toyoty jest całkowicie sensowny. Tak, to ssie dla Kalifornii i tak jest to wielka wygrana dla Teksasu, ale nie można naprawdę winić japońskiego giganta auto podejmowania decyzji biznesowych dźwięku.

Więc co to oznacza dla konsumentów?

Z punktu widzenia konsumenta, jest to dobra wiadomość dla wszystkich. Ten ruch stawia Toyota bliżej swoich węzłów produkcyjnych znajdujących się w Teksasie i innych południowych stanach USA, pomagając w ten sposób operacje uruchomić trochę bardziej płynnie o starszych urzędników poziomu bliżej wszystkich działań. Niższe podatki i mniej surowe przepisy powinny prowadzić do stale konkurencyjnych cen dla konsumentów. Konkurencyjne ceny dla konsumentów utrzymać nabywców samochodów szczęśliwy i powinien pomóc utrzymać ogólny krajowy koszt zakupu samochodu nieco stagnacji. Biorąc pod uwagę wszystkie inne czynniki, które pomogły zwiększyć ogólny koszt zakupu samochodu w ostatnich latach, Toyota robi wszystko, aby zapobiec przekazywaniu tych kosztów do swoich konsumentów. [Related Post: Czy nowe samochody są zbyt drogie dla przeciętnego Amerykanina?]

Z całą złą prasą Toyota stanęła ostatnio dzięki poważnym wadom, które doprowadziły do wycofania milionów samochodów i obfitej grzywny federalnej w wysokości 1,2 miliarda dolarów, ten ruch może być tym, czego Toyota potrzebuje, aby zreorganizować i ponownie się zadomowić. Wszyscy powinniśmy pamiętać, że od 2013 roku Toyota jest marką samochodową z drugą największą ilością sprzedanych samochodów w Stanach Zjednoczonych [Źródło]. Dlatego jako konsumenci powinniśmy ignorować polityczną retorykę otaczającą ten ruch i zrozumieć, że było to całkiem nieuniknione dla Toyoty i może okazać się wygodne dla amerykańskich nabywców samochodów.

By: Juan Cuellar

http://ow.ly/wg1GK | http://ow.ly/wg22b