Wprowadzenie:

Silniki spalinowe wymagają paliwa do działania, dlatego pojazdy silnikowe są wyposażone w układ paliwowy, który utrzymuje silnik w odpowiedniej ilości paliwa w każdych warunkach pracy.

Elementy układu paliwowego:

Główne elementy układu paliwowego obejmują zbiornik paliwa, pompę, filtr i wtryskiwacz/ gaźnik.

Zbiornik paliwa: Działa jako zbiornik paliwa pojazdu. Zbiornik posiada elektroniczny "spust", który przekazuje informacje dotyczące ilości paliwa do wskaźnika paliwa.

Pompa paliwa: Jej podstawową funkcją jest pobieranie paliwa ze zbiornika paliwa i pompowanie go do silnika spalinowego. Istnieją dwa rodzaje pomp paliwa: mechaniczne i elektryczne, które są stosowane odpowiednio w pojazdach z gaźnikami i elektronicznymi wtryskiwaczami paliwa.

Filtr paliwa: Jest zamocowany na obu końcach pomp paliwowych w celu oddzielenia zanieczyszczeń od paliwa, zapewniając w ten sposób optymalną wydajność silnika.

Wtryskiwacz paliwa: Jest to elektroniczny zawór, który otwiera/zamyka się w regularnych odstępach czasu, aby dostarczyć odpowiednią ilość paliwa do silnika.

Gaźnik: Jego głównym zadaniem jest mieszanie odpowiedniej ilości powietrza i paliwa oraz dostarczanie ich do silnika. Gaźnik jest poprzednikiem wtryskiwacza paliwa.

Elementy silnika związane z kontrolą układu paliwowego:

Układ paliwowy w każdym samochodzie nie jest samodzielną częścią, istnieje wiele elektronicznych i mechanicznych części w nowoczesnym silniku, które współpracują z pompą paliwa. Systemy takie jak czujnik powietrza i system kontroli emisji spalin współpracują z układem paliwowym, aby prawidłowo kontrolować dopływ paliwa do silnika. Elementy silnika samochodowego związane ze sterowaniem układem paliwowym przedstawiono na poniższym rysunku:

Układy:

Istnieją różne układy układu paliwowego dla wielu różnych konfiguracji układu paliwowego: Pompa w zbiorniku, pompa półzbiornikowa, zestaw pomp lub pompa w zbiorniku połączona z zasysającą pompą strumieniową.

Diagnostyka problemów ze wskaźnikiem paliwa:

Ten proces można zastosować do wszystkich najnowszych samochodów GM, z wyjątkiem tych z komputerowymi wskaźnikami.

1) Zlokalizuj przewód zasilający czujnika paliwa w pobliżu zbiornika paliwa. Poszukiwany jest pojedynczy przewód w kolorze brązowym. Po odłączeniu brązowego przewodu przy zbiorniku paliwa, wskaźnik paliwa powinien wskazywać poziom powyżej pełnego paliwa przy włączonym zapłonie. Poczekaj kilka chwil, ponieważ niektóre wskaźniki paliwa potrzebują dużo czasu, aby zareagować. Podłącz brązowy przewód od nadwozia do dowolnego dogodnego uziemienia, a wskaźnik powinien wskazywać puste miejsce. Jeśli nie, oznacza to problem z okablowaniem lub uszkodzony wskaźnik.

2) Jeśli wskaźnik reaguje prawidłowo, wskaźnik i okablowanie są w porządku. Następnie użyj multimetru, aby zmierzyć rezystancję do masy połączenia przewodu nadajnika na nadajniku paliwa, znajdującym się w górnej części zbiornika paliwa. Pomiary powinny odzwierciedlać poziom paliwa w zbiorniku.

Pełny - 84-88 omów

Połowa - 40 omów, mniej więcej

Pusty - 0-2 omy

Jeśli to nie zadziała, oznacza to, że nadajnik lub okablowanie na górze zbiornika jest uszkodzone lub nadajnik nie jest odpowiednio uziemiony. Nadajniki są zazwyczaj uziemione za pomocą czarnego przewodu, który jest przyspawany do nadajnika i przymocowany do korpusu za pomocą metalowej śruby.

3) Jeśli nadajnik działa prawidłowo, ale wskaźnik i okablowanie nie, wyczyść połączenia, podłącz ponownie okablowanie nadajnika i rozdziel je; wskaźnik powinien wtedy wskazywać poziom powyżej pełnego. Uziemij brązowy przewód po stronie deski rozdzielczej złącza Fisher, a wskaźnik powinien wskazywać puste miejsce. Jeśli nie, prawdopodobnie masz uszkodzony wskaźnik lub problem z okablowaniem deski rozdzielczej. Przejdź do kroku 5.

4) Jeśli miernik działa prawidłowo, wykonaj te same testy rezystancji na opalonym przewodzie po stronie nadwozia złącza Fisher. Jeśli odczyty różnią się od tych na nadajniku, okablowanie nadwozia ma problem i wymaga szczegółowej kontroli. Jeśli odczyty są prawidłowe, prawdopodobnie złącze Fisher jest zabrudzone.

5) Wyczyść i ponownie podłącz złącze Fishera, odłącz złącze z tyłu miernika i wykonaj te same testy rezystancji na opalonym przewodzie. Jeśli nie sprawdzą, masz problem z okablowaniem deski rozdzielczej. Jeśli wszystko jest w porządku, miernik jest uszkodzony. Wskaźniki można sprawdzić na hamowni, ale najlepiej powierzyć to specjaliście.

Oryginalne komponenty układu paliwowego w bezkonkurencyjnych cenach tutaj!

Buy Auto Parts to najlepsze miejsce online do zakupu pomp paliwa, filtrów paliwa, szyn paliwowych, zestawów wtryskiwaczy paliwa, przekaźników pompy paliwa i innych elementów układu paliwowego. Posiadamy szeroką gamę części zamiennych OEM i części zamiennych dla każdej marki i modelu. Aby znaleźć część do swojego samochodu, wystarczy podać rok produkcji, markę i model. Twoje zamówienie zostanie wysłane z magazynu znajdującego się najbliżej Twojej lokalizacji. Oferujemy bezpłatną wysyłkę przy zakupach powyżej 99 USD na terenie kontynentalnych Stanów Zjednoczonych. Nasze produkty zostały dokładnie przetestowane, aby spełniać lub przekraczać standardy branżowe. Możesz skontaktować się z nami za pośrednictwem naszej linii pomocy technicznej pod numerem DisplayPhoneText("1-NNN-NNN-NNNN");1-888-907-7225 lub zostawić nam wiadomość e-mail na adres [email protected], jeśli potrzebujesz pomocy w wyborze części. Zachęcamy do pozostawienia nam recenzji online. Cenimy Twoją opinię!