Północnoamerykański Międzynarodowy Salon Samochodowy (lub Detroit, jeśli ktoś woli zwięzłość) jest najważniejszym wydarzeniem sezonu wystawowego. Ikoniczne samochody zostały tu zaprezentowane w pamiętny sposób, jak na przykład Jeep Grand Cherokee, który zadebiutował w 1992 roku, wjeżdżając na schody Cobo Hall i wybijając się przez okno. W 2015 roku Ford wypuścił znikąd nowy supersamochód GT, sekret, który musiał być trudny do utrzymania w erze Internetu, i naprawdę zabrał wiatr z żagli Acury, którzy mieli w końcu zadebiutować ich lat opóźnione NSX około godziny później.

Frekwencja na targach samochodowych spadła w ciągu ostatnich kilku lat; entuzjazm samochodowy nie jest tak popularny jak kiedyś, a producenci odkryli, że mogą po prostu umieścić na imprezie prasowej, kiedy tylko chcą, zamiast dzielić dzień z wszystkimi innymi. Zauważalnie nieobecni w Detroit w tym roku są Mercedes, Porsche, BMW, Mazda, Audi i Jaguar. NAIAS ma nadzieję uchronić się przed upadkiem poprzez przeniesienie pokazu w 2020 roku na lato, ku uciesze dziennikarzy motoryzacyjnych, którzy prawdopodobnie nie doceniają konieczności udania się do Detroit w styczniu. Niezależnie od tego, kiedy odbywa się chociaż, pokaz jest tylko tak dobry, jak to, co zawiera, a 2019 show miał wszystko, od nowych samochodów marzeń do następnej generacji SUV-ów, które będą zapchać swoje lokalne linie szkolne drop-off i parkingi Target.

2020 Ford Explorer

Ulubiony samochód policyjny Ameryki ma nową twarz, którą możesz dostrzec w swoim lusterku wstecznym. Z pozoru nowy Ford Explorer nie różni się zbytnio od dotychczasowego modelu. Większość wymiarów jest dość zbliżona, z wyjątkiem dłuższego o 7" rozstawu osi, co powinno pomóc w uzyskaniu miejsca na nogi na tylnych siedzeniach. Nowy Explorer nie został zbudowany na platformie Taurusa, jak w przypadku modelu, który zastępuje, ale na zupełnie nowej platformie z napędem na tylne koła (oczywiście z opcjonalnym napędem AWD), która według pogłosek ma być wspólna z Mustangiem następnej generacji. Czas pokaże, czy dzięki temu Explorer będzie lepszy (w tym model ST o mocy 400 KM i osiągający 143 mph), czy Mustang gorszy.

2020 Toyota Supra

Ten samochód był plotki, teased i hinted at przez tak długo, że można by wybaczyć za nadal utrzymać postawę "Będę wierzyć, gdy widzę to". Ale Toyota w końcu ujawniła pełną wersję produkcyjną nowej Supry i wygląda ona niemal dokładnie tak, jak na zdjęciach koncepcyjnych, które oglądaliśmy przez ostatnie dwa lata. Większość komponentów pod skórą jest dzielona z nowym BMW Z4, co jest świetnym rozwiązaniem dla ludzi, którzy zawsze chcieli prestiżu Toyoty z niezawodnością BMW. 335 KM i 365 lb.-ft momentu obrotowego przechodzi przez 8-biegową przekładnię automatyczną ZF, która jest bardzo dobrze oceniana w wielu innych pojazdach, które również z niej korzystają. Ceny zaczynają się od około 50.000 dolarów, co w rzeczywistości czyni go mniej kosztownym niż ostatnia Supra, gdy weźmiemy pod uwagę inflację, i wchodzi do sprzedaży tego lata. Tańszy model czterocylindrowy jest dostępny w Japonii, ale nie jest jeszcze pewne, czy będzie sprzedawany w USA.

Lexus LC Convertible Concept

To nie jest bardzo zaskakujący koncept, tylko wersja kabrioletu fantastycznie wyglądającego coupe Lexus LC500. Ponieważ koncept bazuje na pojeździe produkcyjnym i wygląda na gotowy do produkcji, aż do uchwytów tablicy rejestracyjnej, jedynym powodem, dla którego Lexus nie zrobiłby tego, jest brak zainteresowania klientów (lub dealerów). Moc będzie prawdopodobnie pochodzić z fantastycznego coupe 5.0L V8 robiącego 471 KM bez żadnych turbin. Dostępna jest hybryda, ale dajcie spokój. Poza tym, jeśli możesz sobie pozwolić na sześciocyfrową metkę cenową, nie musisz szczypać grosza przy pompie.

2019 Dodge Ram Heavy Duty

Od ludzi, którzy przynieśli ci 707-konnego Jeepa, przychodzi pierwszy produkcyjny pickup z 1000 lb.-ft momentu obrotowego. Ta najnowsza rewizja słynnego 6,7L Cummins ISB to model "wysokiej wydajności" w ciężarówkach 3500, które mogą holować do 35,100 lbs. Istnieje również bardziej piesza wersja z "tylko" 370 KM i 850 lb.-ft, a także 6.4L benzynowe V8. Ram był ostatnią pełnowymiarową ciężarówką, która oferowała manualną skrzynię biegów, ale to już zostało zaniechane. Stylizacja opiera się na nowym Ram 1500, ale mniej więcej o 40% bardziej macho. Mają też to samo luksusowe wnętrze i opcjonalne zawieszenie pneumatyczne, co pickupy 1500. Sprzedaż rozpoczyna się wiosną tego roku.

2020 Volkswagen Passat

VW nazywa Passata 2020 całkowicie nowym, ale jest to głównie zmiana wyglądu tego samego, który jest sprzedawany tutaj od 2012 roku. Średniej wielkości sedany były kiedyś domyślnym wyborem dla nowego samochodu, ale teraz, gdy małe crossovery SUV zajęły to miejsce, sedany muszą się wyróżniać stylem, a nowy Passat z pewnością to robi, zwłaszcza w wersji R-Line pokazanej w informacji prasowej. Passat w wersji amerykańskiej jest budowany w Chattanooga TN i został zaprojektowany specjalnie na rynek amerykański, z większą przestrzenią wewnętrzną i niższą ceną niż modele europejskie i chińskie. Ten sam 2.0L turbodoładowany silnik inline-four i sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów przenosi. Twój lokalny licznik wynajmu lotniska powinien mieć je dostępne do końca roku.

2020 Cadillac XT6

Cadillac potrzebował trzyrzędowy crossover konkurować z takimi jak Acura MDX i Lexus RX350L, w niższej cenie i z lepszą oszczędnością paliwa niż Escalade, więc oto jesteśmy. Nowy XT6 dzieli większość swojej struktury i układu napędowego z GMC Acadią i Buickiem Enclave, z którymi będzie dzielił miejsce na parkingu, więc kiedy pojawisz się u dealera, wybór będzie zależał od tego, który z nich uważasz za najlepszy. Moc pochodzi z 310 KM 3,6L V6, co stawia go w połowie do końca w porównaniu do swoich luksusowych konkurentów. Cadillac's Super Cruise system, uważany przez wielu za najlepsze oprogramowanie półautonomiczne tam, jest wyraźnie nieobecny, ale mam nadzieję, że może być opcjonalnie później. Cena nie została jeszcze ogłoszona, ale MSRP w wysokiej 40's będzie w zgodzie z obu jego konkurentów i jego kolejności dziobania powyżej Enclave, Acadia i Chevy Traverse. Spodziewaj się, że zobaczymy go do końca roku.

2020 Ford Mustang Shelby GT500

Według wszystkich kont, Shelby GT350 jest wielki. Wszystkie recenzje tak mówią, a teraz, gdy wyszedł na trzy lata, nadal trudno jest kupić jeden bez dodatkowych marży dealerów, jeśli można znaleźć go na działkach w ogóle. Mimo to, w świecie, w którym Hellcat Redeyes ma 797 KM, a Camaro 650 KM, niektórzy entuzjaści Mustanga mogą uważać, że "zaledwie 526 KM" to za mało. Wejdźcie do nowego GT500. Dostarczając "co najmniej 700 KM" (ostateczne dostrojenie nie jest jeszcze w pełni ustalone; wciąż muszą znaleźć sposób, aby przeszedł on emisję spalin) z doładowanego 5.2L V8 poprzez nową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnię manualną (chyba można ją nazwać automatyczną) opracowaną przez Tremec, Ford nie ukrywa faktu, że buduje go specjalnie po to, aby celować w maszyny do spalania na bulwarach, takie jak Hellcaty. GT500 nadal będzie miał masywne hamulce Brembo, lepkie opony Michelin Pilot Sport Cup 2 i zawieszenie Magnetic Ride, które jest wspólne z bardziej torowym GT350R. Cena nie została jeszcze ogłoszona, ale na szczęście obejmuje dwudniowy instruktaż jazdy wyczynowej, dzięki czemu mamy nadzieję, że nie będzie się on pojawiał w rowach.

2020 Lexus RC-F Track Edition

Lexus usunął 176 funtów z walczącego z M3 coupe RC-F dzięki nowym, kutym felgom BBS, węglowo-ceramicznym hamulcom Brembo, dachowi i masce z włókna węglowego oraz tytanowemu wydechowi. Te hamulce powinny być szczególnie pomocne, biorąc pod uwagę, że RC-F nadal waży niebagatelne 3782 funty, czyli sporo jak na rzekomo "samochód torowy". Nadal zachowuje to piękne V8, a tytanowy wydech powinien sprawić, że będzie brzmiało jeszcze lepiej. Ma też duże tylne skrzydło i wszystkie karbonowe panele nadwozia są nielakierowane, więc każdy będzie wiedział, że to ten sportowy. Zarówno Track Edition jak i bazowy RC-F otrzymają również sztywniejsze i lżejsze zawieszenie, nowy system kontroli startu i lekkie odświeżenie designu.

Nienazwany przyszły Cadillac Electric Crossover

Zdjęcie dzięki uprzejmości Jalopnik

GM ogłosiło, że Cadillac będzie domem dla wszystkich swoich przyszłych projektów EV, a pierwszym przykładem jest render koncepcyjny, który pokazali obok nowego XT6. Zamiast tylko cyniczne reskinning Chevy Bolt, SUV jest zbudowany na modułowej nowej platformie elektrycznej deskorolki; Pomysł jest taki, że gdy platforma i układ napędowy są opracowane, mogą wykorzystać to jako podstawę dla szerokiej gamy pojazdów. Jest to zaprojektowane, aby konkurować nie tylko Tesla, ale także Audi, Porsche, BMW i Mercedes, z których wszystkie mają "Tesla-fighting" luksusowe pojazdy elektryczne w rozwoju.

Hyundai Veloster N TCR

Jako sposób na zwiększenie legitymacji swojej nowej linii N Performance, Hyundai wydał profesjonalną wersję samochodu turystycznego ich nowego sportowego kompakta Veloster N. Niewiele dzieli samochód wyścigowy od ulicznego; samochód wyścigowy ma 2,0L turbo cztery o mocy 350 KM z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią manualną, w porównaniu z 275 KM i tradycyjną skrzynią manualną dla samochodu ulicznego. Veloster Touring Car kwalifikuje się do udziału w sezonie 2019 w wyścigach klubowych IMSA Michelin Pilot Challenge (dawniej Continental Tire Challenge, a wcześniej Grand-Am Koni Challenge), a prywatne zespoły mogą kupić gotowy samochód za 155 000 dolarów. W przeciwieństwie do samochodu drogowego, nie ma 10-letniej gwarancji na układ napędowy, która wynosi 100 tys. mil.

2020 Kia Telluride

Ten samochód został faktycznie zadebiutował z powrotem we wrześniu podczas New York Fashion Week of all places, ale Kia w końcu wydała prawdziwy model produkcyjny w Detroit. Kolejny trzyrzędowy crossover dla rodziców, którzy uważają, że są zbyt fajne dla minivana, wnętrze Telluride faktycznie wygląda trochę ładniej niż Cadillac CT6 powyżej, na pewno będzie niższa cena, i jest dostępny z tym słynnym gwarancji. Hyundai dostanie wersję, jak również, o nazwie Pallisade. Ceny dla obu modeli zostaną potwierdzone bliżej, kiedy pójdą na sprzedaż później w tym roku. Nie ma jeszcze słowa, czy ktoś, kto mieszka w drogim miasteczku narciarskim Telluride, CO faktycznie kupiłby Kia.

2019 Subaru WRX STI S209

Seria S Subaru WRX jest produkowana od końca lat 90-tych, ale jest to pierwszy egzemplarz sprzedawany w USA, podobnie jak Type RA sprzedawany tutaj w zeszłym roku. Oba te samochody miały małe, ale znaczące ulepszenia w stosunku do bazowego STI, które mogą nie robić wrażenia na papierze, ale są bardzo zauważalne za kierownicą, w tym kute elementy wewnętrzne silnika i funkcjonalne ulepszenia aero. S209 bazuje na modelu Type RA, dodając szersze koła z bardziej przyczepnymi oponami Dunlop GT600A, dach z włókna węglowego obniżający środek ciężkości oraz spryskiwacz wody w intercoolerze, aby utrzymać niską temperaturę doładowania. Wraz z nowym tunerem oznacza to 341 KM, czyli najmocniejszy fabrycznie produkowany WRX w historii. Specyfikacja może nie zachwycać, biorąc pod uwagę spodziewaną cenę 50 tys. dolarów, ale wzrost ceny w stosunku do standardowego STI jest znacznie mniejszy niż koszt wprowadzenia tych samych zmian przez rynek wtórny, a tworzą one pojazd, który jest czymś więcej niż sumą swoich części.

2019 Cadillac CT6-V

Cadillac już ogłosił, że kończą produkcję pełnowymiarowego sedana CT6, ale już utopili w nim tyle pieniędzy na rozwój, że równie dobrze mogą pozwolić mu odejść z hukiem. Nowy CT6-V ma 4.2L, 550 KM, 627 lb.-ft twin-turbo DOHC V8; rzadkość w tym, że jest to V8 od GM, który nie jest oparty na ich 65-letniej konstrukcji "small block". Miejmy nadzieję, że znajdą dla niego inne zastosowanie po zakończeniu produkcji CT6, ponieważ wydaje się dojrzały do użycia w nowym Camaro lub Corvette. Księgi zamówień są już otwarte na dostawę w połowie 2019 roku w cenie bazowej 88,790 dolarów.

Partnerstwo Forda i Volkswagena

Ford i VW ogłosiły nowe joint venture, przypuszczalnie w celu połączenia zasobów badawczo-rozwojowych. Pierwszymi produktami będą nowy pickup średniej wielkości i duży van użytkowy, opracowane głównie przez Forda, prawdopodobnie Ranger i Transit nowej generacji. Volkswagen z kolei opracuje nowego mniejszego vana, który zastąpi Caddy (nie sprzedawany w USA) oraz Forda Transit Connect. Badają również współpracę w zakresie pojazdów autonomicznych, technologii EV oraz "rozwiązań mobilnościowych" bez samochodu, takich jak kupiona właśnie przez Forda firma produkująca skutery. Wskaźnik posiadania pojazdów prywatnych spada, a producenci samochodów muszą zastanowić się, jak dostosować się do przyszłości, w której sprzedaż prawdopodobnie zacznie spadać.

Pomimo całej furory o Detroit show nie jest to, co kiedyś, to nadal grał gospodarzem kilka dużych debiutów, w tym samochodów, które będą się dużo szumu i kliknięć, jak również bardziej normalne pojazdy, które będą rzeczywiście sprzedawać w dużych ilościach. Przeniesienie pokazu na lato, bliżej zmiany roku modelowego, może tylko pomóc w utrzymaniu znaczenia. Producenci mają więcej możliwości niż kiedykolwiek, aby wypuścić samochód na własnych warunkach i według własnego harmonogramu, ale z historią Detroit, to prawdopodobnie nadal będzie kluczowym wydarzeniem przez co najmniej trochę dłużej.

Wszystkie zdjęcia dzięki uprzejmości oficjalnych informacji prasowych producentów, chyba że zaznaczono inaczej