niedziela, 8 kwietnia 2012

Firmy leasingowe doceniają internet

Dla branży leasingowej wizerunek zaufanego i profesjonalnego usługodawcy finansowego stanowi klucz to zbudowania silnej pozycji rynkowej. Dlatego niezwykle ważne jest, aby strona internetowa leasingodawcy była nośnikiem odpowiedniego przekazu.


Wprowadzenie leasingu konsumenckiego dodatkowo wpłynęło na wymogi komunikacji firm leasingowych. Najtańszym i bardzo efektywnym sposobem budowania pozytywnego wizerunku jest dobre wykorzystanie Internetu. Gdy firmy leasingowe kierowały swoją ofertę wyłącznie do dużych firm, znaczenie serwisów internetowych nie było tak istotne. Serwisy ograniczały się do podstawowych informacji i umożliwiały wyszukanie kontaktu z przedstawicielami handlowymi. Obecnie, zapewnienie sprawnej komunikacji elektronicznej często decyduje o pozyskaniu klienta i jego utrzymaniu.

Strona główna  ma decydujący wpływ na to czy internauta zdecyduje się na skorzystanie z serwisu internetowego. Intuicyjny rozkład treści i czytelna architektura strony są warunkami koniecznymi dla utrzymania kontaktu z odbiorcą. Przeglądając serwisy największych firm leasingowych w Polsce widać jak różne może być podejście do odbiorcy. Dedykowane wersje menu dla klientów indywidualnych, firm, czy dostawców zwiększają wygodę korzystających i wydają się uniwersalnym sposobem selekcji informacji dla większości internautów. Innym modelem wykorzystanym w serwisach m. in. BRE Leasing czy EFL jest w pierwszym kroku wybór oferty leasingowej i zapoznanie się czy pasuje ona do naszego profilu.

Strony standardowo wyposażane są w wewnętrzne wyszukiwarki skracające czas dotarcia do interesujących nas materiałów. Równie powszechnym rozwiązaniem są formularze kontaktu oraz kompleksowe informacje o przedstawicielstwach na terenie kraju. W tym obszarze, branża leasingowa odstaje nieco od najbardziej zaawansowanych na tym polu banków.  

Ewolucja internetu i rozwój nowych narzędzi wykorzystywanych w budowie serwisów i komunikacji elektronicznej wymusza wprowadzanie ciągłych zmian i ulepszeń. Dlatego branża leasingowa będzie musiała sprostać wymaganiom klientów i rozwijać mocniej elektroniczne kanały dostępu. Ci, którzy się na to nie zdecydują, postawią się na przegranej pozycji.
źródło: Ciszewski Financial Communications

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz